19 Kasım 2013 Salı

Elektrikli Battaniyeyle İmtihan

Sene yine geçmiş senelerden bir sene. Elektrikli battaniyenin kutsal sayıldığı yıllar. Abim ablam ve ben dönüşümlü olarak kullanıyoruz. Kapatmayı unutup sabaha kadar sauna muamelesi görüp kilo veren sığırlar da var tabi aramızda şimdi adını söyleyip rencide etmeyeyim. Neyse dönüşümlü olarak kullanırken biz, annem hijyen düşkünlüğü ve dalgınlığıyla (nasıl dalgınlıksa artık) bu çok kirli deyip makinaya atmış kablolu telli battaniyeyi. Hala sorgularım nasıl bir delilikle yaptığını. Tabi battaniyenin kablosu bu kadar baş dönmesine katlanamamış ve kopmuş haliyle. O zamanlar elektrikle aram pek iyi değildi benim, kopan kabloyu bağladıktan sonra diğer taraftan arta kalan kabloları da birbirine bağladım sığır gibi. Sonra fişe taktım. Taktım dediysem kısa devrenin patlayıcı etkisiyle üç salise sonra fişi çıkardım kendimi de attım dışarı. Gözlerim patlamanın etkisiyle flu haldeyken abim olduğunu tahmin ettiğim insan geldi ve bana: Lan sığır bunlar birbirine böyle bağlanır mı? Tabi kısa devre yapar diye örseledi beni. Ben örselenmişken o kabloları doğru şekilde bağladı ve fişe taktı. İşte o an asıl sorunla karşı karşıya geldik tabi. Kim cesaret edip o battaniyenin üstüne yatacak ve çalışıp çalışmadığını test edecekti? Sonuçta makinede yıkanmış içindeki kablolar kopmuş olabilir ve ikimizden biri yatar yatmaz kömür olup kışlık yakacak haline gelebilirdik. Uzun uzun, derin derin düşündükten sonra bir deli cesareti ile abime: Tamam sen fişi tut ben yatayım. Yattığım an benden ani hareketler gelirse hemen çek ki ölmeyeyim lan dedim. Şimdi sen bana bu kadar risk alınır mı gerizekalı mısın? diyebilirsin. Ama elektrikli battaniye oğlum bu, zamanın kutsal icadıydı o zevkten mahrum kalmayı istemek daha bir delilikti. Neyse ben usul adımlarla battaniyeye doğru yaklaştım bir gözüm de abimde tabi hazır mı diye. Baktım hazır. Önce daha yalıtkan olan giysili kısmımı üstüne koydum. Ordan Isınmış mı lan? diye bir ses geldi. Isınmış ısınmış bak şimdi elimi koyuyorum hazır ol dedim. Nefesimi tutup elimi üstüne koydum. Bir şey olduğu yoktu iyi lan çarpmadı diye battaniyenin her noktasında elimi gezdirmeye başladım. Hani burası öldürmedi dur bakalım başka noktalarda öldürür belki diyen bir sığırdım adeta. Ama korkulan olmadı ve ben kömür olmadan testi geçtim. Ve biz onu uzun yıllar kullandık ama her uyanışımda bugün de ölmedim anne tadı yaşamadım desem yalan olur. Yani demek istediğim eskiden her şey çok kaliteliydi hacı. Şaka lan şaka böyle anafikir mi olur amk? Ayrıca bu anı ne anafikri!? Sağlık ve afiyete..

Hiç yorum yok: