19 Kasım 2012 Pazartesi

Rutini Seven Adam

Kaç zaman oldu bilmiyorum yazmayalı. Hesap kitapla aram iyi değildir pek. Böyle bir yazı dizisine başlayalım dedim "Rutini Seven Adam" ki beni anlatır bu söz ya da sözcük topluluğu. Başlayalım o zaman.


Uyandım..
Canımın tavuk dürüm çektiğini farkettim hem de uyanır uyanmaz. Hayra yorulacak tarafı yoktu bunun. Çok sağlıklı olduğum söylenemez zira sabah kahvaltısında bir buçuk iskender yemişliğim çoktur. Neyse doğruldum yavaş yavaş ağzımın içinde kalmış kahvehane kokusu, "hilmi abi bize iki çay" diyecek kıvamda. "Pırasa yapmayı bilmeyen biriyle evlenmek lazım" artık lan dedim kendi kendime. Kendi kendimi başımla onayladım. Canım dürüm çekti diye dürümcüyle evlenecek değildim ama "hayatım bak benim yaptığım pırasa diğerlerine benzemez çok seveceksin" diyen bir kadına katlanamazdım. Zira pırasa pırasadır her coğrafyada. İçine değil sevgini gayrı safi milli hasılayı da koysan bi' boka benzemez.  İşte tam da bu sebepten öyle söylemeyecek birini bulmam lazımdı. Hayatımdan geçen kadınları düşündüm. Kısa sürdü. Acaba kaçı biliyordu pırasa yapmayı diye sordum kendime. Gerçi birçoğu pırasayı bırak sahanda yumurta yapacak kıvamda insanlardı. Allahın sütlü nuriyeleri ya. Neyse ne diyordum. Gittim elimi yüzümü yıkadım. Sabah salaklığı denen o hal var ya hah tam o halde sağa sola bakındım. Sonra geçirdim montumu eve en yakın dürümcüye attım kendimi. İçeri girer girmez yeşillik,tavuk,sulu ketçap kokusuyla kendime gelir gibi oldum. "Usta bana acılı ketçaplı bir dürüm versene diye seslendim". Sonra düşündüm ne güzeldi lan adamın işi istediği zaman tavuk dürüm yiyebilirdi. Hem de istediği miktarda koyabilirdi tavuğunu. Kıyak iş valla diye geçirdim içimden. Bir de kendime baktım öğretmen olmak için 4 sene okula 2 sene kpss denen yarak sınava ömrümü vermiş ama muvaffak olamamış mal gibi kalmıştım ortada. Yine çalışıyordum yine küçük yuvarlaklar karalıyordum. Oysa ki dürümcü abi öyle miydi yüzünden belliydi adamın işinden duyduğu memnuniyet. Emekli olunca bu işi yapmaya karar vererek başladım gelen dürümü kemirmeye. Kemirme faslından sonra ayrıldım dürümhaneden. Dışarda dolaşayım desen dolaşılmaz. Hava karın götünden esiyor. O zaman eve gitmek lazım dedim hem kpss çalışır vatana millete hayrımı dokundururdum. Eve döndüm annem neredeydin dercesine baktı. Ben de ona dürümcüde dercesine baktım. O bana oha yavrum sabah sabah ne dürümü dercesine baktı. Ben de ona anne ne bileyim ya sabah kalktım dürüm açlığıyla, ben de vurdum dürümün gözüne dercesine baktım. Annem allahım sen bilirsin der gibi allaha doğru baktı. Neyse uzun bakışmalar ardından ben çalışma masasına annem mutfağa doğru yöneldi. Coğrafya'nın en can alıcı konusuna kendimi kaptırdım. Karadeniz Bölgesi'nin başlıca geçim kaynaklarını büyük bir zevkle hafızama kopyalıyordum. Birkaç dosya torrent sağlayıcı kaynağın kopmasıyla kaydolmamıştı ama olsun. Artık Karadeniz'e gitsem lan bu insanlar acaba neyle geçiniyorlar? diye sormayacaktım. Bütün bölgeleri tek tek öğrenerek eğitimi tamamladım. Konuyla ilgili bir yığın testi başarıyla atlattım. Lan kesin ajanlara da bu dersi okutuyorlardır ha. Tabi lan gittiği coğrafyayı tanımalı ki ona göre davransın diyerek kendime verdim gazı.

Beyin aşırı şeker tüketimi yaptığı için acıkmıştım. Akşam da olmuştu. Zaten akşamın olması için çok fazla uğraşmasına gerek yoktu. Saati de geri aldığımızdan beri pratik şekilde hava kararabiliyordu. Mutfağa doğru seslendim. Baktım seslenmek yetmiyor "Anneeeaaağğğ" diye höykürdüm. Annem bu höykürmeyi hiç yadırgamadan kapıyı açıp başını uzattı "efendim oğlum" dedi. "Yemekte ne var ya ben çok acıktım dedim". "Mis gibi pırasa yaptım bak bu sefer çok seveceksin" dedi. O an dostlar işte o an kafamın içinde çanlar, birkaç küçük zil, bir tutam sanat müziği çalmaya başladı. "Anne pırasa pırasadır ya. Allah aşkına bana niye bunu yapıyorsun" diye ünledim. Babamın oğlu olmayacaktım.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Pırasa :) (lan (bu kendime) bu arada ne çok yazını okudum,kalemine sağlık bence (ne demekse artık) )

gece gelen arıza dedi ki...

ben bu yorumu sığır gibi yeni gördüm tabi. çok teşekkür ettim :)